14 feb2017
Written by internovem. Posted in Blog
In de afgelopen drie delen heb ik je meegenomen in belangrijke onderdelen als je als interim manager wil werken, zoals je motivatie, je toegevoegde waarde en het belang van een goed netwerk.
Dan heb je al die zaken op orde en dan komt het meest belangrijke: het verkrijgen van een mooie en interessante opdracht.
Hoe acquireer je een opdracht?
Er zijn verschillende manieren om aan een opdracht te komen.
Zoals ik in een eerder blog heb aangegeven is een goed netwerk eigenlijk de levensader voor een interim manager. Dit netwerk kan jou opdrachten opleveren, maar dan moet je netwerk wel weten dat je beschikbaar bent.
Als ik ongeveer weet wanneer ik weer beschikbaar kom, dan zet ik dat in mijn headline op LinkedIn. Er zijn mensen die dit absoluut niet doen en het een soort van verafschuwen. Ik heb daar wel eens met mensen over gesproken, maar zij vinden het een soort zwaktebod dat je dit zo expliciet kenbaar maakt.
Ik zie dit anders. Als je wil dat je netwerk op de hoogte is dat je beschikbaar bent, kan je onmogelijk met al je contacten persoonlijk contact leggen. Door het in je headline te vermelden, komt het in de tijdlijn van je contacten als je iets post of interessant vindt op LinkedIn. Daarnaast zien ook mensen waarvan jij het profiel bekijkt, dat je beschikbaar bent.
Het heeft mij al meerdere malen op deze manier een opdracht opgeleverd.